attraktor

Szendvicset eddig is lehetett automatából venni, ami hidegen tartotta, hogy friss maradjon, viszont hidegen is adta oda, ami néha nem annyira étvágygerjesztő. Irodában ülő, automatából étkező olvasóinknak lehet jó hír az EatWave automata, ami attól érdekes, hogy egy mikrosütőt is belehekkeltek, így azokat a dolgokat, amiket jobb forrón fogyasztani, szépen fel is melegíti, mielőtt kiadja.

A mikrosütő a gyártó szerint egyedi darab, ami hatékonyabb az áruházakban kapható otthoni eszközöknél, így egy perc alatt biztosan egyenletesen átmelegíti az ételt.

eatwave.jpg

Vannak egyébként még ennél is komolyabb forradalmak az automaták világában: az áramszünet idején kurblival hajtható szerkezetről már mi is írtunk, de van már pizzaautomata is, ami állítólag a legelejétől, a liszt és a víz összekeverésétől ott helyben készíti a pizzát, ami kicsit gyanús, hogy három perc alatt végez is.

Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.

Megjelent az első nyilvános tudományos elemzés a T-50 lopakodóképességéről. Dr. Carlo Kopp, az Air Power Australia elemzője szerint a gép néhány szempontból jobb az amerikai vetélytársainál – igaz, ezeknek nincs köze a lopakodáshoz.

t-50a.jpg

A lopakodóképesség szempontjából a gép formája valamivel rosszabb, mint az F-22-esé, de körülbelül egyenrangú az F-35-össel. De ahhoz, hogy valóban olyan észrevétlen maradjon a radarok előtt, mint az F-35, az orosz mérnököknek még fejleszteniük kell bizonyos pontokon, például a hajtómű elhelyezésén vagy a radarhullámokat elnyerő burkolaton. Ezek ugyanakkor nem olyan nagy problémák, ha figyelembe vesszük, hogy a gép fejlesztése jelenleg is zajlik, és a végleges verzióig még sok változtatás várható.

t-50c.jpg

A lopakodók nem egyformán észlelhetetlenek vagy nehezen észlelhetők különböző radarok előtt. Kopp szerint a T-50-est az amerikai lopakodók ellen kifejlesztett kínai radarok észlelik leginkább, a második legjobb ebben az amerikai E-2-es légtérellenőrző repülőgép radarja.

t-50b_1.jpg

És hogy miben jobb a T-50 az amerikai típusoknál? A szerző szerint például manőverezőképességben, ami a legfrissebb hírek szerint a lopakodóknál sem utolsó szempont (illetve nem kellene, hogy az legyen). Ez részben a formának, részben az erős hajtóműveknek és a három dimenzióban mozgatható fúvócsöveknek köszönhető. További előny, hogy óriási belső tartálya révén jóval tovább tud levegőben maradni, mint az amerikai gépek.

 Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.

A hangyáknál úgy működik a közlekedés, hogy ha két menetoszlop találkozik, akkor a kisebb ösztönösen előnyt ad a nagyobbnak. De így viselkednek a termeszek és a méhek is, ezért nyúlt ehhez a modellhez Ozan Tonguz, a Carnegie Mellon University kutatója.

dugo.jpg

Tonguz 2009 óta fejleszti a Virtual Traffic Lights nevű rendszerét, ami ezen az elven irányítaná a forgalmat. A dolog úgy nézne ki, hogy a kereszteződéshez közeledve az autók vennék fel egymással automatikusan a kapcsolatot, majd az algoritmus döntené el, ki mehet tovább elsőként – és hogy a forgalom gördülékenyen haladjon, az autók műszerfalán időben megjelenne a zöld vagy piros jelzés.

Tonguz szerint a szimulációk azt mutatják, hogy a dugókban 40-60 százalékkal csökkenne a menetidő. A kutató most olyan verzión dolgozik, ami már a biciklistákat és gyalogosokat is figyelembe veszi, aztán indulhat az éles teszt.

Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.

Mindenki járt már úgy, hogy a táskájába pakolt, előtte gondosan feltekert telefontöltő- vagy fülhallgatókábel megdöbbentően alaposan összecsomózódott, mire elővette. Voltak erre már eddig is megoldások, például a rugalmas vagy felcsévélhető kábelek, de összegabalyodni ezek is tudnak. Sőt a vezeték nélküli töltőket is össze kell kötni a konnektorral, így ezek sem kivételek.

szalagtolto.jpg

A megoldást az jelentheti, ha nem is kábel látja el a kábel funkcióját, hanem mondjuk szalag. Ilyen töltővel állt elő a Tylt nevű kaliforniai cég. A gumiszalaggal már direkt erőlködni kell, hogy összecsomózzuk, de a Band Wall Charger még a dugóra is csévélhető, így még kisebb az esélye az összegubancolásnak. Négy színben lesz kapható 40 dollárért (kb. 9 ezer forint), ami az idegeskedést és a kigubancolási időt tekintve kedvező. (A honlapon egyelőre csak az autós töltő van fenn, az is 40 dollár, bár az nem csévélhető.)

Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.

Az egyik legsikeresebb videónk volt tavaly a vidámparkos, amiben különféle hullámvasutakon rettegtem végig az adásidőt. Akkor megfogadtam, hogy soha többet nem ülök fel ezekre a szörnyekre, de idén ősszel engedtem a nyomásnak és visszaértem: újra átadtam magam az értelmetlen rettegésnek.

Movie-Park.jpg

Egészen pontosan a bottropi Movie Parkba mentünk. Bottropban a közeli Movie Parkon és a Brabus tuningműhelyen kívül semmi érdekes sincs, de ez a kettő is bőven elég. Pontosabban nekem a Movie Park is az volt, amiben tényleg annyira szörnyűséges élményeket éltem át, ahogy az a videóból kiderül. Semmi megjátszás, semmi dráma, én TÉNYLEG gyűlölöm a hullámvasutakat.

Akik lemaradtak a videóról, azoknak itt a teljes adás:

Akik meg már látták, csak szeretnék megnézni vágatlanban a felvétel legszörnyűbb részét, azoknak küldöm szeretettel a kalandjaimat az MP Xpressen:

És akkor a részletek, ha valaki ezek után kedvet kapott volna. A Movie Park címe:

Movie Park Germany
Warner Allee 1
46244 Bottrop-Kirchhellen

A hely legkönnyebben Düsseldorfon keresztül közelíthető meg, ahova napi egy járata van a Lufthansának.

Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.

süti beállítások módosítása
Mobil