A hangyáknál úgy működik a közlekedés, hogy ha két menetoszlop találkozik, akkor a kisebb ösztönösen előnyt ad a nagyobbnak. De így viselkednek a termeszek és a méhek is, ezért nyúlt ehhez a modellhez Ozan Tonguz, a Carnegie Mellon University kutatója.
Tonguz 2009 óta fejleszti a Virtual Traffic Lights nevű rendszerét, ami ezen az elven irányítaná a forgalmat. A dolog úgy nézne ki, hogy a kereszteződéshez közeledve az autók vennék fel egymással automatikusan a kapcsolatot, majd az algoritmus döntené el, ki mehet tovább elsőként – és hogy a forgalom gördülékenyen haladjon, az autók műszerfalán időben megjelenne a zöld vagy piros jelzés.
Tonguz szerint a szimulációk azt mutatják, hogy a dugókban 40-60 százalékkal csökkenne a menetidő. A kutató most olyan verzión dolgozik, ami már a biciklistákat és gyalogosokat is figyelembe veszi, aztán indulhat az éles teszt.
Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.