attraktor

Az utóbbi években több hátirakéta-fejlesztésről is lehetett hallani, most a Jet Machines Extreme keres támogatókat a projektje megvalósításához.

A JME hátirakétája valójában nem rakéta, hanem négy kisméretű sugárhajtómű. A hajtóművek pusztán öt kilót nyomnak, tolóerejük egyenként 450 Newton, és 59 kiló üzemanyagot fogyasztanak óránként.

hatiraketa.jpg

Ezeket eredetileg az SWB Turbines fejlesztette a haditengerészet cirkálórakéta-programjához, de a Tomahawknál sokkal olcsóbb fegyverek fejlesztését célzó projektet lelőtték, így az SWB-nek maradt egy csomó felesleges hajtóműve, meg teszt- és gyártókapacitása, ezért beszállt a hátirakéta-projektbe.

Jövő nyáron már repülni szerettek volna, de most elfogyott a pénz, és a cég most 30 ezer dollárt szeretne összeszedni a Kickstarteren. 10 dollárért a támogató még csak köszönőlevelet kap, de ötezerért már repülést is. (Update: 31-án lejárt a kickstarteres gyűjtés, de mivel csak 1950 dollárt tudtak összeszedni, valószínűleg folytatják még).

Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.

Ed Hope kansasi feltaláló fejlesztette ki a komputerizált horgászbotot, ami tulajdonképpen egy olyan bot, amibe be van építve a kapásjelző. A Poletap Smartpod gyorsulásmérője figyeli a bot mozgásait, a kütyü érzékenysége három fokozatban állítható.

smartrod.jpg

Alacsonyra állított érzékenységnél a kütyü nem ad téves jelzést, ha például csak a szél rángatja a botot, de a rendszer annyira intelligens, hogy még magas érzékenység mellett is fel lehet venni a botot és odább sétálni vele. A kapásra ledek villogása és hangjelzés figyelmeztet, de ez el is hallgat, amint a horgász megemeli a botot.

A Poletap Smartpodot még nem forgalmazzák, Ed Hope a gyártás beindításához keres támogatókat az Indiegogón. 25 dollárért még csak pólót kapunk, de aki bedob 55 dollárt (12 ezer forint), az kap egy botot, ha beindul a gyártás. Egyelőre 875 dollár jött össze a várt 50 ezerből, úgyhogy van még hely.

Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.

Az amerikai Carbon Motors december közepén mutatta be a TX7 nevű termékét, amit a rendfenntartó erők többféle feladatra is alkalmazhatnának. A TX7 teljes neve ugyanis TX7 Multi-Mission Vehicle, és a megrendelő igénye szerint lehet belőle csapat- vagy rabszállító, parancsnoki vagy felderítő jármű.

carbonmotorstx7-6.jpg

A feladatától függően kérhetők bele megfigyelőeszközök, 360 fokos és hőkamerák, atom- biológiai és kémiai felderítő eszközök, robotrepülő-irányítóközpont vagy éppen rabszállító cella. Az autó csapatszállítóként tízszemélyes.

A kocsi természetesen négykerék-meghajtású, a motorja egy 300 lóerős V8-as dízel 813 Nm nyomatékkal. Az alapára 150 ezer dollár (33 millió forint).

carbonmotorstx7-7.jpg

A Carbon Motorst kifejezetten rendőrautók fejlesztésére alapították, első termékük a 2008-ban bemutatott E7 volt, a világ első direkt rendőrautónak tervezett járműve, bár egyelőre még ezt sem gyártják. A cég jelenleg az amerikai energiaügyi minisztériummal vitatkozik, miután nem nyert el egy 310 millió dolláros támogatást (a cég szerint politikai okokból utasították vissza a pályázatot).

Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.

A düsseldorfi Rheinmetall sikeresen tesztelte lézerfegyverének legújabb, 50 kW-os verzióját. A német szerkezet tulajdonképpen nem egy lézerágyú, hanem rögtön kettő, egy 30 és egy 20 kW-os.

A cég újítása a Beam Superimposing Technology nevű rendszer, ami a két sugarat összehangolja, és adott pontra irányítja. Ezzel a módszerrel könnyen növelhető a lézerfegyverek teljesítménye, hiszen nem egy fegyver erejét kell növelni, elég csak több, már meglévőt összekapcsolni.

rheinmetall-laser-test-2.jpg

A teszten többféle célpont ellen is kipróbálták a fegyvert: először egy 15 mm vastag acélgerendát vágott át a lézer 1 kilométeres távolságból. Aztán 180 kilométeres sebességgel zuhanórepülésben közeledő robotrepülőket kellett megsemmisítenie – ezeket három kilométerről észlelte, majd két kilométeres távolságból leszedte.

Végül egy hasonló sebességgel közeledő, de apró, mindössze 82 mm átmérőjű (ágyúlövedéket szimuláló) acélgömböt kellett meg- és eltalálnia, és ezt az akadályt is sikeresen vette.

rheinmetall-laser-test.jpg

A fegyver előző, egy éve bemutatott verziója még csak 10 kw-os volt, akárcsak a Boeing High Energy Laser Mobile Demonstratora, amiről már mi is írtunk. A Rheinmetall most egy 60 kW-os változaton dolgozik, valamint a lézerfegyvert össze akarja házasítani egy 35 mm-es gépágyúval is.

Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.

A lavinától védő légzsák már sokéves találmány, a North Face tavaly mutatta be a saját, hátizsákba épített verzióját, de csak most lett belőle kereskedelmi forgalomban kapható termék. A síelőknek ajánlott eszköz nem olcsó, 1179 dollár (250 ezer forint), de sokkal jobb ennyit kifizetni, mint több méter hó alatt várni a mentők érkezését.

airbag.jpg

A rendszer nem automatikusan működik, mint mondjuk az autók légzsákja, hanem a viselőjének kell megrántania egy zsinórt, ha látja hogy jön a hógörgeteg. Ez kinyitja a nitrogéntank szelepét, a kiáramló gáz pedig három másodperc alatt felfújja a két 85 literes légzsákot. Ezek pedig a lavina felszínén tartják az áldozatot.

A cég hátizsák mellett készített egy mellényt is, amibe szintén beépítették a légzsákokat, az ára ennek egy picit magasabb, 1199 dollár. A szerkezet többször is felhasználható, csak a tartályt kell cserélni, az 180 dollárért (38 ezer forint) kapható.

Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.

süti beállítások módosítása
Mobil