Írtunk már mindenféle vezetéssegítő rendszerről, sőt az egyik legígéretesebb verziót, amiben szinte minden benne van, magunk is kipróbáltuk. Ez volt az a BMW, ami teljesen magától képes elmenni Münchenből Ingolstadtig meg vissza, sőt tulajdonképpen bárhova el tud menni autópályán, ha egyszer-kétszer megteszi vele az utat egy sofőr. Ennyi idő alatt ugyanis megtanulja az utat, felméri a körülményeket, aztán legközelebb már önállóan megy, miközben a rengeteg érzékelőjével figyeli maga körül a világot.
Nekünk ez a rendszer teljesen késznek tűnt, a legnagyobb hibája az volt, hogy a számítógépek teljesen elfoglalták a csomagtartót. Na most a BMW bejelentette, hogy a további fejlesztéshez összeáll a Continentallal. A Continental ugyanis eddig is mindenféle vezetéssegítő rendszert fejlesztett, és úgy gondolják, együtt hatékonyabb lenne ezeket tovább csiszolni.
A Continental a Mercedesszel készített például adaptív sebességtartó automatikát és vészfékasszisztenst. Aztán tavaly (a Google-höz és az Audihoz hasonlóan) Nevadába tette az ilyen fejlesztéseinek központját, mivel ott szabályozták először a világon az önállóan közlekedő járművek közúti közlekedését.
A két cég közös projektje 2014-ig tart, a létrehozott prototípusokat ezután Európában tesztelik majd különlegesen kiképzett sofőrök segítségével. Úgy vélik, fejlesztéseik apránként kerülhetnek majd sorozatgyártásba, a teljesen önálló autók közúti megjelenését 2025-re jósolják.
Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.