attraktor

Az utolsó adást imádni fogja mindenki, akinek valamelyik közlekedési eszköz tetszik.

Az autókra buksz? Egy 911-es Carrerával száguldozunk vele Németországban, ahol, ugye, nem veszik olyan komolyan a 130-at. Illetve komolyan veszik, amikor kint a tábla, de többnyire nincs. És ilyenkor a Porsche pillanatok alatt felgyorsul 288-ig. Tudjuk, próbáltuk.

nemet1_1.JPG

A vonatokat szereted? Ott az ICE-3-as, a kontinens és világ egyik leggyorsabb kötött pályás járműve, háromszáz fölötti végsebességgel.

vonatkesz.gif

Inkább a repülők? Akkor biztos mindig is szeretted volna tudni, hogy néz ki egy út egy Airbus pilótafülkéjéből. Mi is szerettük volna tudni. Hát most megtudtuk.

nemet2_1.jpg

Az adás ötlete még nyáron jutott eszünkbe Svájcban, amikor a vízerőműves epizódot készítettük. 

Az alapkérdés: melyik gyorsabb?

A repülők, a vonatok, vagy az automobilok?

Persze tök egyszerű a válasz, ha kizárólag a végsebességet nézed, mindent lenyom a repülő, de mi van akkor, ha egy szabványos európai távolságot, néhány száz kilométert kell utaznod belvárosból belvárosba? Ebben az esetben már elveszik a repülő előnye, hiszen ki kell jutni a reptérre, át kell esni az ellenőrzéseken, a repülőnek sokszor vesztegelnie kell a földön, és amint eléri a csúcssebességét, neki is állhat fékezni. Szóval választottunk egy tipikus távolságot, ahol értelme is van a versenynek (nyilván egy Budapest-Londonnál egyértelmű a befutó), és egy olyan országot, ahol az autó is kihozhatja magából a maximumot, és már készen is állt minden a München-Frankfurt-futamra.

nemet3.jpg

Az adást ma este 23:00-kor nézhetitek meg a Discovery Channel műsorán, nemsokára kiderül, hogy melyik jármű a leggyorsabb a 400 kilométeres szakaszon. Addig is itt a trailer:

 

Itt meg az összefoglaló a 2014-es első évadról Kovács Robi operatőrünktől:

 

Ja, és csatlakozzatok a facebookos oldalunkhoz, onnan minden mocskos kis titkot megtudhattok az ország első Discovery-s műsoráról.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása