A német Rhein-Neckar-Verkehr GmbH Mannheimben vezeték nélkül, menet közben töltődő elektromos buszokat készül kipróbálni a közösségi közlekedésben. A rendszer a kanadai Bombardier Primove nevű indukciós töltőjére épül, amit kifejezetten városi járművek (buszok, villamosok, taxik) töltésére fejlesztettek.
A töltés ebben a konstrukcióban nem a garázsban történik éjjel, hanem menet közben folyamatosan, legalábbis a megállókban. Ennek az az előnye, hogy a buszok nem esnek ki a forgalomból hosszú órákra, amíg feltöltődnek, és akkumulátorból is elég kevesebbet beléjük pakolni. Persze ehhez minden megállóba (a burkolat alá) töltőt kell telepíteni.
A német közlekedési minisztérium 3,3 millió euróval (közel egymilliárd forint) támogatja a projektet, amiben két busszal tesztelik a rendszert. Az első indukciós járat a tervek szerint 2014 első felében indul, a próba egy évig tart.
Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.