Kicsit hülyén néz ki, viszont baromi takarékos az MIT által tervezett D8 utasszállító repülőgép. Egy utast állítólag 70 százalékkal kevesebb üzemanyaggal szállít, mint egy mai 737-es Boeing. A csökkentés nagy része a dizájnból fakad: a gép széles törzsű, ami egyrészt azért jó, mert sokkal több ember fér el benne, másrészt a széles törzsön nagyobb felhajtóerő keletkezik. Így a szárnyak méretét csökkenteni lehetett, miközben a gép orrát megemelték, a hajtóműveket meg a gép törzsének hátsó részébe építették, csökkentve a légellenállást.
Eddig egy 1:20 arányú modellel végezték a szélcsatorna-kísérleteket, a következő lépésben egy 1:11 arányú modell épül, amin már hajtómű is lesz, így már azok optimális elhelyezését is vizsgálhatják. Ha az elgondolás sikeresnek bizonyul, akkor a gépek 2035 körül jelenhetnek meg a légiforgalomban.
Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.