attraktor

Ha a légi harcot az döntené el, hogy melyik tűnik menőbbnek, az amerikai pilótáknak komolyan kéne félniük a J-20-astól.

A kínai hadiiparról körülbelül olyan kép él az emberben, mint egy népes parasztlázadásról: sokan vannak, élesek a kaszáik, de parádés felvonulásokon kívül nem sok mindenre jók. Nem állnák a sarat a modern nyugati haditechnikával szemben. És bár általánosságban tényleg igaz, hogy többnyire sok generációval korábbi repülőkkel, hajókkal, felszerelésekkel próbálják a kínaiak tartani a lépést, de ahogy a szórakoztató elektronikában, úgy a hadiiparban is igyekeznek felzárkózni a világ élvonalához. És a tempót elnézve akár már egy évtizeden belül komoly áttörésekre lehet számítani.

Vegyük például a J-20-as vadászgépet, ami pár éve még csak egy álom volt, 2010-ben már taxizgatott a futópályán, tavaly sor került az első repülésre is, most meg állat fotókat lőttek róla gyakorlatozás közben:

Az ötödik generációs vadászgép az amerikai hírszerzés adatai szerint jórészt orosz tervekre épül, amit persze az oroszok tagadnak, más információk szerint meg a Szerbiában lelőtt F-117-esből loptak ötleteket, ami meg évtizedes lemaradást jelenthet az álcázási képességek szempontjából. De az is felmerült, hogy az új generációs amerikai vadászgépek terveinek az ellopása szolgált alapul a J-20-ashoz. Az oroszok szerint viszont körülbelül 10-15 éves lemaradásban van a gép a fejlett csúcstechnikához képest, viszont feleannyiból gyártható, mint nyugati ellenfelei, így komoly piaca lehet Pakisztánban, Dél-Amerikában és néhány afrikai országban.

Egyelőre tehát alig lehet tudni valamit a gépről, de az biztos, hogy állatul néz ki.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása