A New York-i közlekedési vállalat, a Metropolitan Transit Authority elég komoly fegyverrel küzd a vasúti pályákon összegyűlő hó és jég ellen. Ha keményre fordul az időjárás, három, sugárhajtóművel felszerelt, 14 tonnás gépszörny kezd takarítani.
A szerelvényeket dízelmotor hajtja, a végsebességük (ha nem dolgoznak) közel 50 km/h. Az olvasztást eredetileg a B-52-es bombázók Pratt & Whitney hajtóműve végezte, de ezeket nemrég lecserélték Rolls Royce-okra. A háromszáz fokos kiáramló levegő nem megolvasztja, hanem rögtön elpárologtatja a jeget a sínekről.
A hajtóművek még óvatosan kezelve is közel négyszáz liter kerozint fogyasztanak óránként, a tartályok kapacitása majdnem hétezer liter. Mi csak az FKF gépét próbáltuk, szuper dolog vezetni, mekkora móka lehet a sugárhajtóműves mozdony!
Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.