Az Airless Concept Tire messziről ugyan hagyományos abroncsra hasonlít, de alapvetően másképp épül fel: a futófelületet és az alufelnit sűrűn szőtt műanyag küllők kötik össze spirálalakban. A számítógépes modellek az alábbi rácsszerkezetet hozták ki legjobbnak, a szerkezet elbírja a jármű súlyát, és közben komfortos haladást biztosít.
A fejlesztő Bridgestone szerint a szerkezet gördülési ellenállása kisebb, mint a hagyományos abroncsé, ezért olcsóbb lehet a használata, sőt az újrahasznosítása is egyszerűbb.
A cég jelenleg egy nyolc inches (20 centis) verziót tesztel, amit alapvetően lassú ipari járművekbe szánnak, például targoncákba. Az autós verzió is készül, de azért sok még a megoldandó feladat. Az abroncsnak ugyanolyan jól kell működnie nagyon hideg és nagyon meleg időben is, és valahogy meg kell oldani, hogy a por, sár és kavicsok ne jussanak a kerékbe, mert az értelemszerűen nem tenne jót a menettulajdonságoknak. És végül az autósokat is meg kellene győzni arról, hogy ez nekik jó – a Bridgestone egyelőre nem is nyilatkozik azzal kapcsolatban, mikor kerülhet piacra az újdonság.
Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.