A legújabb Attraktorban elképesztő mennyiségű munka volt, ráadásul határidőre dolgoztunk, és minden az utolsó pillanatban állt össze. Az egész úgy kezdődött, hogy a HP írt nekünk egy levelet, amiből kiderült, hogy szívesen támogatnának egy videót, ami az "eredeti kellékanyagokat hasonlítja össze az utángyártottakkal", és arra is megpróbál választ adni, hogy "jobban jártunk-e az utángyártottal hosszútávon". Magyarán, hogy olcsó húsnak híg-e a leve, illetve hogy hazug embert előbb utolérik-e, mint a kamu tintapatront. A HP-nak ez azért volt érdekes, mert a cég épp egy reklámkampány közepén van, amiben, ahogy ők fogalmaznak, az "eredeti nyomtatási kellékanyagok" fontosságára hívják fel a figyelmet, lehet nyerni 24 nyomtatót, 4 laptopot, örök életet, és ha már ennyire belemelegedtek, úgy gondolták, hogy ti meg nyerjetek egy alapos Attraktor videót. Mindenki legyen tehát boldog.
Az elképzelések találkoztak: Dáviddal már jó ideje terveztünk egy olyan videót, amiben üzemanyagokat hasonlítunk össze, a hazaiakat a nemzetköziekkel, a normálist a prémiummal, a márkásat a pancsolttal, szóval adott volt a téma.
Egy bökkenő volt csak: a határidő. A HP ugyanis olyan feltétellel vállalta érthető módon a videó szponzorálását, hogy az még a kampányidőszakon belül megjelenik, és annak lejártáig alig volt hátra néhány hét, ráadásul az is fontos volt, hogy ne az utolsó napon bukkanjon fel a videó.
Először sima ügynek tűnt, Dáviddal belekezdtünk a munkába, aztán elég hamar kiderült, hogy az akadály nagyobb, mint amire számítottunk: ahhoz, hogy rendesen mérni tudjuk egy üzemanyag fogyasztását, valamilyen fékpadra lesz szükségünk, ami többé-kevésbé ellenőrzött körülmények közt méri a motor értékeit. Persze beletölthettük volna autókba is a dieselt, ez azonban milliónyi problémával járt volna: még egy tökéletes sofőr sem képes mindig ugyanúgy vezetni, és mivel csak apró különbségekre számítottunk a fogyasztásban, félő volt, hogy ezek a tesztutak szükségszerű eltérései miatt egyszerűen elpárolognak. További problémát jelen az autónál, hogy lefulladásig kellett volna hajtani, különben még az előző mintából is maradt volna a tartályban. Teljesítményt mérni meg lényegében lehetetlen lett volna.
Ekkor kezdtük el fékpadokat keresni, beszéltünk egyetemekkel, fékpadgyártókkal, olajipari cégekkel, de mindenkiről lepattantunk azzal, hogy túl szűk a határidő, a gépek még hetekig használatban lesznek épp futó projektek miatt, legkorábban szeptemberben tudnak minket vállalni. Mivel a videó elkészítésének határideje e hét hétfő volt, múlt kedden már kellően izgatottak voltunk, amikor az utolsó pillanatban Dávid kapcsolatba lépett az ország több pontján is megtalálható, bajai központú Axiállal, akik elképesztően segítőkészek voltak: múlt péntekre adtak nekünk időpontot.
Aznap tehát forgatás, hétvégén vágás, hétfőn leadás: szoros, de tartható.
Csütörtökön még elutaztam Ausztriába osztrák üzemanyagért, aztán péntek reggel az egész stáb elhajtott Szerbiába, persze a videón a hatás kedvéért úgy tűnik, mintha csak Dávid ment volna, miközben én Ausztriában playboykodtam. A határon természetesen szívattak minket, már el is felejtettük, milyen szárazföldi határon belépni Magyarországra nem Unió-közeli országból, visszafelé megvettük a magyar üzemanyagot, aztán az összes mintával beállítottunk az Axiálba, és elkezdtük a mérést.
Egymás után estek be az eredmények, az végig látszott, hogy a mezőny nagyon együtt van, csak a pancsolt diesel szakadt le a többiektől. Minél többször mértük, annál jobban, hiszen egyre kevesebb maradt a korábban tesztelt gázolajból a motorban. Ezzel a fordulóval óvatosan kellett bánni, mert a pancsolt üzemanyag lényegében már kis mennyiségben is tönkreteszi a motort, márpedig az Axiál nem akart leselejtezni egy több millió forint értékű traktort, ezért aztán csak óvatosan módosítottunk az eredeti összetételen, rendesen pancsolt diesellel ennél valószínűleg sokkal rosszabb értékeket mértünk volna.
Aztán visszaindultunk Budapestre, felvettük a felkonfot, vágóképeket rólam, ahogy vezetem a kabriót, meg azt a jelenetet, amikor Dáviddal találkozunk, miután ő hazatér Szerbiából, és meg Ausztriából, majd átszállunk az Opelbe.
Jól szétszedtük tehát a forgatást.
Aznap körülbelül 15 órát dolgozunk, hétvégén meg hétfőn vágtuk a videót, ami rendben el is készült, tadam (kitesszük indás és youtube-os változatban is, hadd legyen mindenki boldog):
Az Attraktor most várhatóan egy körülbelül egy hónapos nyári szabadságra megy, de szeptemberben garantáltan visszatérünk!