attraktor

Régóta hallani olyan tervekről, hogy az óriási teherszállítóhajók üzemanyagköltségét csökkenteni lehetne vitorlák alkalmazásával. Némelyik meg is valósul, a német SkySails például sárkányvitorlával segít a hajók meghajtásában.

energysail.jpg

Ezek a hajók természetesen nem tudnak kizárólag szélmeghajtással eljutni A-ból B-be (vagy csak nagyon lassan), de a vitorlával komoly összegeket lehet spórolni: ha egy hajó napi 200 tonna gázolajat éget el, ott már ugye 10 százalék is 20 tonnát jelent, ami még akkor is rengeteg pénz, ha a hajók által használt bunker gázolaj olcsóbb is a kutakon kapható dízelnél.

energysail-0.jpg

Ezt az ötletet vitte tovább a japán Eco Marine Power. Legújabb fejlesztésük, az EnergySail egy merev vitorla, ami egyben napelemtábla is. A cég becslése szerint a rendszer 20-40 százalék megtakarítást hozhat. A vitorlákat automatikusan irányító és mozgató rendszert most még laborban tesztelik, de a tervek szerint jövőre a tengeren is megindulhatnak a próbák.

Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek