attraktor

A Nissan luxusmárkájánál, az Infinitinél vezetné be először az újítást, ami elsőre elég durván hangzik: a drive-by-wire rendszernél nincs közvetlen mechanikus kapcsolat a kormány és a kerék között, az ember csak egy elektronikus kormányt tekerget, ennek az adatait veszi és dolgozza fel a számítógép, ami aztán utasításokat ad a kerekeket irányító aktuátoroknak. A dologgal több autógyár is kacérkodik, koncepcióautókban már feltűnt a rendszer, de szériagyártásba a Nissannál kerülhet először, 2014-ben.

nissan-drive-by-wire.jpg

A repülőknél már régóta működik a fly-by-wire, ami könnyebb és megbízhatóbb, mint a hagyományos mechanikus vezérlés, és egyszerűbbé teszi a számítógépek közreműködését az irányításban. A cég mérnöke a bemutatón arról beszélt, milyen jó, hogy az újításnak köszönhetően a jövőben bárhonnan irányíthatjuk majd az autónkat, akár a hátsó ülésről is egy joystickkel (azt nem részletezte, hogy akkor ki nézi majd az utat). Ugyanakkor megnyugtatott mindenkit, hogy ezekben az autókban is lesz egy tartalék mechanikus rendszer.

A kényelem mellett az automatizálás fejlődése lehet a bevezetés másik oka: ha kormányzást már amúgyis a számítógép irányítja, könnyebb a különböző vezetéssegítő vagy automata rendszereket beépíteni. A bejelentéssel egy időben például bemutattak egy balesetmegelőző rendszert, ami nemcsak lefékezi az autót, ha akadályt észlel, hanem odébb is kormányozza.

Persze az önmagát irányító BMW, amit mi is kipróbálhattunk, még ennél is meredekebb, és azt se volt nehéz megszokni:

Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek