attraktor

Az Airless Concept Tire messziről ugyan hagyományos abroncsra hasonlít, de alapvetően másképp épül fel: a futófelületet és az alufelnit sűrűn szőtt műanyag küllők kötik össze spirálalakban. A számítógépes modellek az alábbi rácsszerkezetet hozták ki legjobbnak, a szerkezet elbírja a jármű súlyát, és közben komfortos haladást biztosít.

A fejlesztő Bridgestone szerint a szerkezet gördülési ellenállása kisebb, mint a hagyományos abroncsé, ezért olcsóbb lehet a használata, sőt az újrahasznosítása is egyszerűbb.

Cart Wheels.jpg

A cég jelenleg egy nyolc inches (20 centis) verziót tesztel, amit alapvetően lassú ipari járművekbe szánnak, például targoncákba. Az autós verzió is készül, de azért sok még a megoldandó feladat. Az abroncsnak ugyanolyan jól kell működnie nagyon hideg és nagyon meleg időben is, és valahogy meg kell oldani, hogy a por, sár és kavicsok ne jussanak a kerékbe, mert az értelemszerűen nem tenne jót a menettulajdonságoknak. És végül az autósokat is meg kellene győzni arról, hogy ez nekik jó – a Bridgestone egyelőre nem is nyilatkozik azzal kapcsolatban, mikor kerülhet piacra az újdonság.

reinventing the wheel.jpg

Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek