attraktor

Már írtunk az országúti vonatok ötletéről, amivel 20 százalékkal lehet csökkenteni az üzemanyagköltségeket. A Siemens eHighway koncepciója viszont nemcsak költségcsökkentést ígér, hanem például sokkal kisebb zajt és jóval kevesebb levegőszennyezést is.

A cég a Los Angeles-i Electric Vehicle Symposiumon mutatta be a projektet, amit a tervek szerint Los Angeles és Long Beach kikötőiben tesztelnek majd (Németországban persze már zajlik a próba egy ideje). A dolog lényege, a jármű egy kamion és egy troli szerelemgyereke, az áramszedős teherautó.

Az áramszedős teherautó kicsit komplikáltabb, mint egy budapesti troli, ugyanis nemcsak vezetékek alatt tud menni, hanem automatikusan átvált dízelüzemre, ha elfogy a kábel (és persze fordítva, vissza elektromosra, ha vezetékhez ér), ugyanis dízel-elektromos hibridekről van szó. A cég szerint a váltás még 90 km/h-s sebességnél is végrehajtható. A jármű troliüzemmódban pedig még a fékezéskor amúgy elvesző energiát is visszatáplálja a hálózatba.

A Siemens azért az amerikai piacon próbálkozik az ötlettel, mert számításaik szerint ott az országúti teherforgalom megduplázódik 2050-re, és a kaliforniai illetékesek egy ideje már törik a fejüket a megoldáson. Ők elsősorban a kikötők környékén alkalmaznák az új módszert, ahol jól behatárolható területen, viszonylag rövid szakaszokon óriási a kamionforgalom.

Akit érdekelnek az érdekes gépekről, kütyükről szóló hírek, vagy az azokról készített videók, csatlakozzon az Attraktor facebookos oldalához.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek